Tuesday, August 13, 2013

Jerk II



"Dah kenapa kau nak kisah pulak ?"

"Because I can."

"Jerk."


Tuesday, August 6, 2013

Adam untuk Hawa


"Malas lah dah nak suka kat orang ni. Nak lepas lah"

"Boleh ke ? Pasti boleh lepas ?"

Senyap.

"Entahlah akak."

"Kan bulan puasa ni, mintaklah dekat Tuhan. Doa banyak-banyak"

"Tapi akak, saya tak mintak kat Tuhan benda-benda camtu"

"Bukan mintak dia, mintak Tuhan berikan petunjuk pasal dia."

Senyum.

Betul.

Orang selalu suruh,

Minta lah kat Tuhan moga "dia" jodoh kita

Cliche sangat.

Nasihat aku,

Jangan.

Minta lah untuk ditutupkan pintu hati pada orang yang tak ditakdirkan untuk kita,

Minta lah untuk bakal (dia) dari kalangan yang baik-baik,

Minta lah yang seperti Adam untuk Hawa-nya.



Tapi, manusia,

Kau kata tak,

Denial.

Cliche lagi.

Tapi kau mengharap kan ?


p/s : "Dia" yang kau tahu siapa. (dia) yang kau tak tahu siapa. Faham ? Hadamkan.







Wednesday, July 10, 2013

Tak beberapa nak pandai


Coral Reef Ecology

*scroll*

SES 1000__

Kejap.

*scroll*

Wetlands Ecology and Management

*scroll*

Subjek-subjek lain.


Kejap.

Sekejap.



Sakit kepala.

Sesak nafas.

Sempit dada.

Result memang tersasar jauh dari jangkaan.


Kejap

Sekejap.


Kenape ?

Macam mane ?


Kenape macam ni ?

Macam mane boleh jadi benda ni ?


*flashback*


Oh.






Tuesday, July 9, 2013

Tim


I like you Tim.